The Connected Decade:
スマート家電の消費者インサイト
The Pandemic Kicked Tech Adoption to a New Level.
The COVID-19 pandemic had a major impact on the way consumers interact, especially online. Working, learning and connecting from home became the norm as people around the world spent more time inside their own four walls. Unsurprisingly, that led to the increased adoption of smart products that help us connect to each other. And it turns out that, once consumers adopt a smart product, they have a much more positive outlook on smart technology overall.
The increased familiarity with connected technology that was driven by COVID-19 has opened up new market segments that were lagging in adoption pre-pandemic and laid the foundation for consumers to expand into new smart product categories they hadn't considered before. At Assurant, we're using these insights to help you grow your business and connect to consumers around the world.53%
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People Around the World Agree: Tech is Improving Life
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コネクテッド製品は、今後10年でますます種類が増え、大変身近なものになると予想されます。新しい技術は、私たちの生活に革新や便利さをもたらす一方で、その技術を使うことにとまどう消費者は、製品の購入や使用方法に不安や不満を持つこともあります。Assurantは、グローバルな知見と各地域の消費者インサイトに基づき各市場に最適なカスタマーサポートを提案をしています。
この事業の一環として、コネクテッド製品の消費者インサイト及び購買動向を世界中の主要マーケットで調査、分析しており、「The Connected Decade 2020-2030 〜スマート家電の消費者インサイト〜」として公表しています。
Assurantは、カスタマーサポートを通じて、生活を便利で快適にする新しい技術を搭載したコネクテッド製品がより早く広く普及することをサポートします。
本調査は、消費者動向やその推移といった消費者インサイトを調べるために、日本、米国、カナダ、ブラジル、英国、ドイツの6カ国で実施しました。(日本では18歳以上のスマートフォンユーザーを対象にオンラインにて行いました。)
グラフで見る消費者インサイト
短くなったスマートフォン買い替えサイクル
生活を豊かにする5Gへの期待拡大
消費者が考えるコネクテッド製品に対する課題
コネクテッド製品の消費者インサイト
本消費者インサイトは、競争優位性確立のための差別化に応用可能です。またAssurantは、5Gなどの新しいテクノロジー普及促進の方法を発見し、同時に当社のグローバルネットワークを生かし、古いモバイル製品を収益化することにも貢献しています。
Assurantは、消費者がコネクテッドカー、スマート家電などのコネクテッド製品を購入する際に、どのようなカスタマーサポートを求めているかを追求し続けます。
